Welke eiwitten schudden om te kopen?

Hoe weet je welke proteïneshake jou moet kopen?

Proteïneshakes zijn er al enkele jaren en ze zijn nog steeds populair bij bodybuilders en atleten vandaag de dag. Atleten kopen proteïneshakes om te recupereren van hun workout en om sterker te zijn voor de volgende workout. Proteïneshakes zijn een veilig alternatief voor het nemen van veel proteïne door middel van gewoon voedsel.

Wat Zijn Proteïneshakes?

Proteïneshakes zijn gewoon proteïnes in poedervorm die gemixt kunnen worden met elk soort vloeistof. Meestal worden de shakes gemengd met melk maar velen mixen het proteïnepoeder ook met water of hun favoriete fruitsap. Ze bieden een gemakkelijke en geschikte manier om proteïne op te nemen en zijn volledig veilig.

Wat Zijn De Types Proteïnes?

Er zijn veel verschillende merken proteïneshakes en nadat je weet wat je verlangt van een proteïneshake, kan je de juiste voor jou kiezen. Ondertussen kan je een beetje leren over hoeveel en welk type proteïnes in deze proteïneshakes zitten.

Er zijn 5 algemene types van proteïnes.

1. Caseïne
2. Ei
3. Melk
4. Soja
5. Wei

Het verschil tussen deze proteïnes is de bron en de snelheid waaraan ze geabsorbeerd worden. Wei is de proteïne die het snelst opgenomen wordt door het lichaam, terwijl caseïne het traagst wordt opgenomen. Het is een goed idee om zowel snel als traag absorberende proteïnes in te nemen. Sommige proteïneshakes bevatten maar één type proteïne, terwijl anderen een combinatie bevatten. Als je allergisch bent voor één type proteïne, kan je je proteïnenoden aanvullen met andere types.

Deze producten verschillen ook in het aantal proteïnes tegenover vetten en koolhydraten die ze bevatten. Sommige proteïneshakes bevatten slechts een kleine hoeveelheid proteïnes en zijn meer bijkomshakes dan proteïneshakes. Aan het andere eind van het spectrum zijn er proteïneshakes die 100 procent proteïne bevatten. Dit zijn de types proteïneshakes die het meest voordelig zijn voor diegenen die vet willen verliezen terwijl ze wel dezelfde spiermassa behouden of spiermassa kweken. Als je spiermassa wilt bijkomen, mag je niet meer dan 1 gram proteïne per pond lichaamsgewicht innemen.